Retail & Travel

Business Impact Tracking in Corporate-Startup Collaborations

This workshop shows the tools to assess the potential business impact of startup collaborations. These are key to show business units how much value can be unlocked by working with startups. It also provides a strong framework for prioritizing projects and guides the path to becoming a profitable startup partnering unit. This is key to convincing top management of the value of your startup partnering activities. Finally the Business Impact Calculator by GlassDollar will be presented to the partecipant.

We will answer these questions:

1. What are the benefits of measuring business impact?
2. How can the business impact be calculated systematically?

Target: Innovation managers, Head of R&D, Head of BUs interested in innovating their products and/or processes

Marco Beretta

Sommario workshop

This workshop shows the tools to assess the potential business impact of startup collaborations. These are key to show business units how much value can be unlocked by working with startups. It also provides a strong framework for prioritizing projects and guides the path to becoming a profitable startup partnering unit. This is key to convincing top management of the value of your startup partnering activities. Finally the Business Impact Calculator by GlassDollar will be presented to the partecipant. Il workshop è a cura di GlassDollar Marco Beretta + Peter Borcher Buon ascolto!

Marco Beretta
Marco Beretta

Sono un esperto di Venture Clienting, noto anche come Startup Partnering. Ho collaborato con aziende italiane e internazionali come Volkswagen Group, Bosch e Siemens Energy per creare, validare e far crescere le loro unità di Venture Clienting.
Il mio approccio è estremamente pragmatico e quantitativo: misuro sempre l'impatto monetario reale delle collaborazioni con le startup. Nell'attuale situazione macroeconomica, dove i Board/CDA mettono sempre più pressione sulle unità di innovazione, non c'è spazio per iniziative dal mero valore comunicativo e di branding. Le startup sono un potente veicolo di innovazione, capaci di ridurre i costi e generare nuovi flussi di entrate.
Il Venture Clienting non è l'unico modo per collaborare con le startup e creare valore per le aziende, ma è il metodo più rapido e meno costoso. Per questo dovrebbe essere lo strumento principale da utilizzare per generare abbastanza valore e ottenere budget per progetti a lungo termine e iniziative più costose.
Sono sempre aperto a nuove conversazioni e pronto a mostrare esempi concreti. Se sei interessato, sarò felice di chiacchierare con te!

Potrebbe interessarti anche:

Guarda di più